Support

Du får norsk support:

Telefon: 9341 4990

E-post: post@beehivemonitoring.no

Men før du ringer setter vi pris på at du går gjennom punktene nederst på denne siden og leser brukermanualen som du også finner lenke til nedenfor.

Vi har også opprettet en egen Facebookside. Den er tenkt å fungere som et forum for birøkterne hvor en kan utveksle erfaringer og spørre om hjelp fra andre. Alle som er interessert i overvåkning av bikuber er velkommen til å like denne siden og dermed få tilgang.

Den finner du her: https://www.facebook.com/beehivemonitoringnorge/

Beehivemonitoring i Slovakia har også en egen supportkanal. Det er en chattetjeneste som er betjent store deler av døgnet. Det er også en del spesifikke hjelpeartikler der. Du må kommunisere på engelsk. Du går direkte til chatten nede til høyre, da får du direkte kontakt med support:

Beehivemonitoring support: https://beehivemonitoring.com/reference/?v=c2f3f489a005

Installasjonnsveiledning finner du her:
https://www.dropbox.com/scl/fi/xsv10n1xmjcxso0scle7u/Installasjon.pdf?rlkey=g2u57909fi3slsaighhkvcn7l&dl=0

Fullstendig norsk brukermanual er her:
https://www.dropbox.com/scl/fi/5fk7rch6qgwk6mc10x19y/Brukermanual-norsk.pdf?rlkey=decdg4uet7zi3yeyrjpdrox6e&dl=0

Noen tips før du kontakter support:

  • Du MÅ være i nærheten av utstyret når du kontakter support
  • Les bruksanvisningen nøye og følg den trinn for trinn. De fleste problemer finner du ut av selv bare du følger anvisningene – og du lærer utstyret å kjenne.
  • Last ned den røde appen på telefonen din. Om ikke alle enhetene i nærheten dukker opp, kan det være batteriet.
  • Kontroller batteriet på enheten, om det er fulladet og riktig satt inn.
  • Om du vet at batteriet er ladet og enheten fortsatt ikke fungerer så prøv å restarte enheten – som en gjør når en har problem med mobilen eller PC ‘en. Det gjør du ved å koble batteriet fra. Da må du skru opp enheten og koble fra batterikabelen. Den kan være litt vanskelig å få ut av kontakten. Ikke trekk i kabelen, bruk et litt skarpt verktøy og dytt kabelen ut av kontakten ved å lirke slik: https://drive.google.com/file/d/1JHHhYdnIt2sddPpMfEWZnluNcr4QReMF/view
  • Om du skjønner at vekten viser feil vekt, må den kalibreres, se brukermanualen
  • Hvis du har 4G/GSM-modul, sjekk om SIM-kortet har DEAKTIVERT PIN-KODE og sjekk også om simmen støtter mobildata (Internett) Det gjøres enkelt ved å sette simmen inn i en telefon. Om den starter uten å be om pin, og du kan surfe på internett uten aktivert tilkobling til WIFI så er sim ok.
  • Etter at du har satt inn batteri, søker GSM etter enheter. Sendesyklusen er satt vanligvis til en time, og på grunn av det kan det ta opptil en time før du ser at data kommer. Du kan selv endre sendesyklusen ned til minimum 15 minutter, men på vinteren kan du øke til hver 8. time for å unngå at GSM modulen lader ut.
  • Plasser GSM-modulen SÅ NÆRT som MULIG på enheter, og hvis tilkoblingen FUNGERER, kan du begynne å øke avstanden.
  • Den grønne appen oppfører seg som GSM. Hvis du har GSM-modul, trenger du IKKE BRUKE grønn app.


Beehivemonitoring Norge